tirsdag den 16. august 2011

*hyldestblog*


Jeg er en sucker for en god gang satire. Jeg elsker det! Og derude i blogland har jeg i lykkelige øjeblikke kunnet sætte mig til rette på rumpetten og har nydt, eller vel snarere euforisk salvet mig igennem blogskribenters udgydelser, hvis mission her i livet er hudfletning af dette efterhånden dog knap så nye fænomen. At blogge.

Og de gør det ganske godt – en del af dem.

I kommentarerne til disse blogindlæg er der et ord, som går igen og igen … det er ordet OND!

Jamen for søren da! Det er jo hele pointen!

Satire er ”the dark side” af humoren. Det er kniven i det allerede betændte sår. Det er meningen at den skal ramme, og at den skal gøre ondt, der hvor vi allerhelst ikke vil have, at det gør ondt. Dens opgave er at præsentere dig for ”den anden side” af det du er, og det du gør. Vise dig at det du mener, og de sandheder du render rundt med om verden og om dig selv, kan rystes.

Satiren skal vende vrangen ud på dig ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar