fredag den 26. august 2011

Shelter

- Hva nu?

- Har du betalt din kirkeskat?

- Altså ...

- Er du religiøs?

Igår kom jeg uforvarende til at sætte en topdollars gyser (Shelter)(heraf overskriften) på DVD'en. (helt uforvarende var det så heller ikke - jeg er stadig for meget af et skvat, til at se de her om aftenen, jeg venter til en eftermiddag, hvor JR er i skole og jeg kan nyde godt af daglysets formildende effekt på mine svagelige nerver.)

Den var fæl. Den handlede om, hvad der sker med gerrige præster, så'n ca. lige efter 1. verdenskrig, i udkants-Nordamerika-oppe i bjergene.

De render ind i længerevarende forbandelser, gør de!


Det gør de oss hos Dante, hvilket måske kan råde bod for, at jeg ikke er kommet længere ind, i det der med simonisterne. Så er den vist på plads. Eller næsten ...

Her var der så tale om en prædikant, der da den Spanske Syge peakede, væltede rundt blandt de enfoldige for at sprede det lykkelige budskab (for en lille skilling naturligvis), at hvis de bare stolede på ham og miraklerne, som Gud den almægtige havde ladet hans ord med, ville de være more safe than sorry.

Med sig havde han to døtre, som ved denne nåde, forsat undslap pesten ... dog glemte han, at fortælle sine fanklub, at de her tøser var blevet vaccineret ...


Det tog de lokale ikke skide godt!

Ikke så meget fordi han tjente en skilling og nød tilbedelsen og opmærksomheden fra de her mennesker - det er menneskelige synder - men fordi han, ved at lade sine døtre vaccinere HAVDE MISTET TROEN!

Troløs!

De enfoldiges vodoo-lillemor tog hans sjæl, og fordømte ham til for altid at være Shelter for de troløse - deres sjæle skulle derefter leve videre i ham - (efter at han havde ombragt dem på en bestialsk måde, naturligvis) - og her er det så jeg tænker ...


Why?


... hvorfor lade det, der startede ud som retfærdig vrede, blive lagret til et stærkt og kontinuerligt had, overfor disse stakkels troløse sjæle - hvorfor den evige forbandelse?


- jeg tror ikke, at jeg nogensinde bliver skidevild med Dante;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar