mandag den 2. maj 2011

6 sanser

Dig og mig, en øl?

Det 1. jeg hører er hans stemme. Jamen sådan er det gerne, når man netdater. Der skal lige siges hej og davs inden daten - den 1. føler lægges ud der. Er den behagelig stemmen, tonen,
magtes ordene. Kæk eller usikker ...

Jeg kan li', det jeg hører. 

Han ler meget, ler med stemmen og med ordene. Et billede begynder at tage form, men det er stadig kun i min hjernemasse, det har sit liv.

Dagen efter bliver aflyst. Dagen for den 1. date. Noget kommer imellem, så vi må udsætte den en uges tid. Tiden bruger vi til at "lege på nettet". Jeg sitter klistret til min skærm hver aften, til tider er jeg ved at tisse ned af mig selv af grin. At høre hans stemme har gjort mig mere sikker på, hvor hårdt, jeg kan trække ham i benene.Vi er i sync. lige dér - forestiller jeg mig.

Jeg ser ham 1. gang en fredag formiddag - hjemmehos hos ham, til kaffe og en hyggesnak (og et shitload af smøger, men da dette er en politisk korrekt blog ... bla.bla.).

Jeg ser en mand, som er langt smukkere, end jeg havde forestillet mig.

Jeg mærker usikkerheden vende tilbage med 200 km i timen. Av for den og så for Søren. Hvad gør jeg nu?  I min tid som netdater, har jeg vænnet mig til at se billeder. Og jeg har ikke på noget tidspunkt vovet mig ud over "min liga". Jeg intimideres af det andre vil kalde "den flotte mand", og foretrækker almindelig.

Vi taler. Vi taler sammen i timer. Vi sidder tæt i sofaen, mens vi langsomt - og så alligevel hurtigt nærmer os det fortrolige. Det er forbavsende nemt.

Jeg mærker en finger, der distræt stryger hen over min håndryg.

Vi har drukket kaffen på kanden, og går stadig snakkende ud i køkkenet for at lave en frisk omgang. Hans arme lukker sig om min talje. Jeg smiler, lægger armene omkring ham og krammer igennem. Jeg snuser til hans hals.

Han dufter af ... mand?

Jeg slipper ham igen, holder ham ud fra mig i en armslængde og spørger ham; ved du, at jeg forsøger mig med bedste-bedste-ven-strategien nu? At du er alt for fristende?

Jeg trækker ham ind til mig igen, og smager på ham ...

... jeg fornemmer, at det her kunne gå hen og blive den 1. gang af mange flere ...

1 kommentar:

  1. Se med hjertet. Han skal røre dit hjerte. Få din krop til at reagere. Resten ordner sig.

    Ps. En klog kvinde sagde engang til mig, at man skal se sin egen skønhed.

    SvarSlet