søndag den 1. august 2010

Match

- Hej, du ser vel nok dejlig ud griner.
Jeg arbejder som konsulent indenfor en større statslig institution. I min fritid spiller jeg håndbold på semi-professionelt plan. Jeg er week-end far til mine dejlige 2 unger og har et godt og afklaret forhold til min ex.

- Kunne du tænke dig at skrive sammen?

- Hvad vil du da vide, svarer jeg.

- Skriv lidt om hvem du er smiler.

_______________________________

Den jeg er - jeg er hende, der sanser enhver bevægelse omkring mig. Jeg fanges af en stemning, når et andet menneske passerer mig på gaden. Jeg stopper op og fortænker mig ind i øjeblikket. Ord og billeder om liv tager form i mine tanker. Her tumler de rundt en tid, indtil de fleste forsvinder igen. Nogle finder vej og finder plads.

Jeg er hende der falder i staver, når blikket fæstner sig ved noget kun jeg kan se, derude i horizonten. Måske findes det ikke i virkeligheden, måske gør det. Men det sker ret tit.

Jeg taler ikke meget. Når jeg taler, er det som oftest en afslutning af en længere tankeproces, som får lyd ud i rummet. Det vil ikke give så forfærdeligt meget mening, så måske, hvis du beder mig om det, vil jeg starte helt fra begyndelsen. Så henter jeg ordene frem, de der fandt plads, og fortæller dig en historie om et mønster.

Jeg er hende, der kan se mønstre. I det sansede, det følte, det tænkte og det oplevede. Så ens vi er, alle os derude. Du skulle bare vide.

I min krop befinder sig resterne af en reinkarneret danser. Når jeg freestyler lukker tankerne ned, og sanserne tager over. Det er bedre end sex.

Hver morgen står jeg op 1 time eller 2 før alle andre. Så sidder jeg i stilheden med min kaffe, mine smøger og min puter. Hvis du forstyrrer mig nu, tager jeg det ilde op. Men du forstyrrer ikke, hvis du sidder hos. I din egen ro.

Måske skriver jeg lidt. Måske lader jeg være.

Har vi et match?

2 kommentarer:

  1. Hvorfor egentlig ikke?

    Ligeså vel som du ikke skriver om dine konkrete gøremål i hverdagen, skriver han ikke om sine indre processer...to sider af samme sag?

    SvarSlet