tirsdag den 22. juni 2010

Kino

Sekten del 3.

Resumé: Smidt af 4-toget i CyberJylland, tørstig, og er nu på vej ind på den lokale bodega, for at udbedre skaden. Men vores cyberheltinde tøver  - det her er ikke et af de sædvandige hyggelige cyberjoints ...

Jeg tror, at Otto Brandenburg (R.I.P) var én af de der meget omtalte players, som flirtede med så meget stil, at man kun kunne knuselske ham;) (til de af jer, der ikke kender The Otto, kan i med fordel klikke på nedenstående link. Det er ham med guitaren, der står og synger)

http://www.youtube.com/watch?v=0PkAdTsQH9I

Et mere up-to-date udtryk for en sådan stil er Kino. (heraf dagens header) Hvad dét lige går ud på, forklares nederst i indlægget - og så kan vi vist alle sammen følge med, ikk - tilbage til historien!

... "skal du derind, skal du vist være mentalt rustet til oplevelsen."

En 5-6 år yngre mand har lagt en hånd på min skulder. Kors i skuret, hvor er han smuk!! Han smiler det der lidt skæve smil, (du kender det godt, oh yeah) og hans øjne gløder en smule i skæret fra det tiltagende tusmørke. Hans stemme er en af dem, som lægger sig som flydende honning på din fornuft. 10 mod 1 at han kan synge som en gud!

"øhh, arhemm ... hvis du siger det"

Mother fucking kino in motion!!

(nu husker vi så lige, at vi stadig er i cyber, så selvfølgelig kan jeg ikke "høre" hans stemme, - hans stemme er hans ord, eller sprogtone, okey? ... og det jeg sidder og stirrer henført på et en omgang veltilrettelagte pixels)

"lad mig vise dig noget."

Bagved Den dansende Bjørn strækker havneområdet sig. Her ulmer der af afklaret ro. (og her skal du så forestille dig, at det er de megabites, der er afsat til inbox-aktiviteter, arhemm)

Han peger over mod en ældre fiskekutter, som helt klart er i begyndelsesstadiet, at noget der kunne blive en ræddi flot skude engang ... den er pakket med potentiale ...

" Jeg kalder hende Esmeralda , forklarer han, - når jeg engang bliver færdig, vil jeg leve af at sejle turister; det er vi nogle stykker, der gør her og det er en ok forretning."

Jeg husker med fryd en oplevelse, jeg engang havde med en anden Esmeralda!

Sammen med et vennepar, hvoraf manden var den lykkelige ejer af skuden, skulle vi bugsere kvindemennesket ind på havnepladsen. Hun skulle lægges op til et shine og et paintjob. Mere end to tons stål og tømmer, som vi 3 med forbavsende lethed, (og reb naturligvis) eller hvad det nu hedder på båd'sk, fik sikkert på plads og i orden. Nogen der sagde SuperWoman; sådan føltes det det eftermiddag ...

Et blik på uret nede i hjørnet fortæller mig, at vi på mystisk vis er transmorgriffet 4 timer frem! - nu er jeg for alvor blevet tørstig!!

"lad os gå ind", siger jeg.

... fortsættes ...

... mere lækkert fra google;)

Kino: Dette kan være så simpelt, som en let berøring af hånd eller ryg for et øjeblik. Men en langt mere effektiv måde, er at fyre en joke eller et kækt come-on af, og mens i griner sammen, lade din hånd hvile på hans/hendes skulder eller ryg, ligesom venner gør uforvarende:). Gør dette et par gange i den indledende flirt - hvis han/hun trækker sig, er det et vink (med en vognstang) om ikke at gøre det igen!

7 kommentarer:

  1. Tag dig sammen!!!

    SvarSlet
  2. *og jeg som troede, at jeg kun havde en læser ...*

    SvarSlet
  3. Jeg synes det er en super historie. Men jeg har på fornemmmelsen der ligger noget bag, og jeg skal gætte ting. Det kan jeg altså ikke :(

    SvarSlet
  4. Forfatterens frihed til at bruge egne erfaringer i en ny kontekst. Dybest set handler historien om mig, der var for dum og blåøjet;)

    SvarSlet
  5. Kino...et glemt ord! Jeg kan huske Kima...men det var noget helt andet...og havde videokabiner...hmmm...

    SvarSlet
  6. Tænker du ikke på Hawai bio her, Anna?

    SvarSlet